Curricula, Gestão do Conhecimento e Pesquisa

Is Forbes the digital model for traditional media?

Posted on: 31 de maio de 2012

See on Scoop.itCommunities of Practice (CoP)

“By now, we have some pretty good examples of what a digital-native media entity looks like: it looks a lot like The Huffington Post or BuzzFeed or Vox, with a relentless focus on the dynamics of the real-time web and the way that content lives online — and the power of the social web”

 

But how about traditional media asks Mathew Ingram?

 

Interesting analysis of what it took Forbes to change and adapt to digital. Expanding the contribution base while keeping some editorial control was key and is one of the things Ingram touches upon in that great article. Showing how a contribution-with-curation model becomes essential for media to become or stay relevant while avoiding the risks associated with opening the flood gates on contribution.

See on gigaom.com

Deixe uma resposta

Preencha os seus dados abaixo ou clique em um ícone para log in:

Logotipo do WordPress.com

Você está comentando utilizando sua conta WordPress.com. Sair / Alterar )

Imagem do Twitter

Você está comentando utilizando sua conta Twitter. Sair / Alterar )

Foto do Facebook

Você está comentando utilizando sua conta Facebook. Sair / Alterar )

Foto do Google+

Você está comentando utilizando sua conta Google+. Sair / Alterar )

Conectando a %s

Neli Maria Mengalli

Flickr Photos

Mais fotos

Neli Maria Mengalli

Coloque seu e-mail para receber novidades e notificações do Blog.

Junte-se a 9 outros seguidores

Neli Maria Mengalli

%d blogueiros gostam disto: